Friday, December 06, 2013

~Lemang Periuk Kera~


Lemang periuk kera terkenal kat area Pahang. asa zar pergi pasar sehari Maran.. ada terjumpa lemang ni..

 
Pelik lah juga ropenyer.. hehehe
 
Masa zar buat kajian ornamental plants kat Semenanjung Malaysia dulu, setahu zar hanya spesis periuk kera ni je yang boleh dibuat lemang.. bulat bulat bukan panjang panjang..
 
 
 
 
Macam macam...

15 comments:

  1. Tak beracun yer Zar? risau gak nak mencicipinya hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. azwa

      katanya kena cuci dengan air garam dulu.. mungkin ada racun lah kot.. pelik pelik kan hehhe

      Delete
  2. zar ada cuba rasa tak zar..sedap ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak erna, zar tak pernah rasa kak.. tapi pernah tengok je.. hehe

      Delete
  3. Pulut... hmmm... tak berapa nak suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izawani
      Makan pulit kulit halus mulus mcm pompuan siam gitu hehehe

      Delete
  4. pertama kali tengok lemang periuk kera ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP

      zar pernah tengok beberapa kali tapi x pernah makan.. tak ada keberanian lagi.. hehhe

      Delete
  5. i penah makan lemang periuk kera yang jenis bulat tu..yang panjang2 belum jumpa lagi.. tapi rasa lemang tu just mcm lemang biasa jer..nothing special cuma kaedah dilemangkannya (cannot find suitable word to describe..hahaah) tu je nampak berbeza dan catchy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Net

      eksotik lah tu.. jangan sampai kena yg beracun udahlah

      Delete
  6. Haiii.. cakkkk..
    Done follow sini no. 182,
    jom follow me back yea..
    http://tengkubutang.blogspot.com/
    Salam kenalan.. leh kunjung mengunjung pasni.. heeeee.. klu minat kuceng, leh follow sini sekali.. http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. unik..x penah makan
    tp penah tgk kat tv dan blog je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa. Kak zar pun x pernah makan.. tak sampaj hati nk makan hehe

      Delete
  8. sedapke..tahupun sbb tgk upin ipin...tringin lak nak makan..dh la tengah mengandung ni..

    ReplyDelete